Helgen stundar

Jag ser fram emot helgen. Med spänning till och med. Varför då undrar väl säkert ni?

Jo, för jag har bestämt mig för att köra ett 6-spann - med 3-hjulingen!
Det kommer att bli vår debut och det gäller att inte glömma hjälmen på huvudet. Det pirrar redan nu, för jag kommer att, som vanligt, vara helt själv, och jag har ju lite halvgalna hundar i starten, så det skall bli mycket spännande att se hur det ska gå. En sak vet jag iallafall. Jag kan nog inte starta hemifrån, för där är det värsta nedförsbacken, så jag vet inte om jag vågar starta nedför den. Det är ju faktiskt så att min cykels bromsar troligtvis inte klarar av att bromsa ner 6 hundar i starten. När jag bara kör fyra och de inte vill stanna, så har jag problem även där. Så jag räknar kallt med att inte få några möten när jag är ute och kör.

För då är det kört....
1 Anette i Tierp skriven

Du e ju helt galen! Det är nog bättre att köra på säkerhet och inte riskera både din och hundarnas liv! (ett tips bara) =)

3 Van 3-hjulingsförare, med släpkätting skriven

Hm...

Kan du få stopp på 6-spannet inom 50 meter efter start?

Om inte, bör du nog tänka dig för en gång till.



Var rädd om dig Fian!



/Annika med Sirius och Zeiki i led,

annars inte fler än fyra hundar framför 3-hjulingen.

2 Jag själv skriven

ÄH



Jag är väl inte galen...

...bara lite sådär spännande ;-)

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: