Födelsedag och vila

Hundarna har fått lång vila. De har inte gått sedan förra lördagen, då vi körde 11,8km(t.o.r) in på en väg vi inte varit på förr. Spännande i mörket minsann. Hundarna gick superbra och de gjorde ett riktigt bra jobb. De börjar bli vältränade, vilket märks när jag ska ta dem till spannet, det börjar bli jobbigt att hålla i dom, speciellt Niro. Nu har hundarna gått nästan 20mil, och Quaddie har varit med hela tiden sen hon kom till oss. De är jätteduktiga!

Vi har firat Pyas födelsedag den 13e oktober. Jättestora älgben fick dom att smaska på.

Samma dag fyllde Nanaimo 6 år och nu känns det som att det var evigheter sedan Nanaimo flyttade. Jag saknar fortfarande hans härliga, vänliga personlighet, men nu dröjer det nog inte länge innan jag får träffa honom, för han och hans 'familj' har nämligen flyttat till Bräcke och från oss är det ca 7mil, det är ju inte långt. Speciellt inte nu, när man har 5mils enkel resa till jobbet. Man börjar sakta men säkert vänja sig vid avstånden.
1 Martina skriven

Du får hälsa Pya grattis från oss här på Öland.

Puss till Quaddi, hoppas jag får träffa henne nu i november.

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: