Full fart i Fjällandet

Det är otroligt roligt att köra med 3hjulingen. Man blir alldeles lerig när det skvätter från hundarnas tassar. Jag glömmer alltid att ta på mig mina hundkörarglasögon när det är 3hjulingsdags, så det gäller att inte få nån liten småsten i ögat.

Jag valde idag att köra Tióne och Niro i led och Quadra och Tiwas bakom. Det är riktigt kul att ha hundar som inte gör nån skillnad i spannet, trots att de löper. Niro sniffar knappt på tikarna heller och det är också bra, det gör allt lite lättare. Det här gänget gick som RAKETER idag och snacka om att man blir glad när de är så duktiga. Fina siffror trots att jag bromsade ner dom emellanåt. Här är resultaten:

Längd: 7.72 km - Tid: 22.44 min - Medelfart: 20.61 - Maxfart: 32.3


Tióne är mycket duktig, återigen. Hon gör så Niro håller fart och högerkanten klarar de båda av riktigt, riktigt bra. Det var så kul att köra det här duktiga gänget. Lilla Quaddie (ja, inte så liten egentligen) har fantastiska rörelser och när hon arbetar ser det ut som att hon flyger fram i luften. Rör sig lätt och smidigt. En fantastisk hund! Tiwas jobbar som alltid mycket bra. Hon är verkligen en arbetsmyra i en myrstack.

WOW! Trespannet sätter fart! Härlig fartbild. Silve drog på riktigt bra och hängde även med i högre tempo. Kändes precis som att; Men visst kan han vara med när jag tävlar! ja, ända tills han faktiskt pinkade på en buske när vi skulle vända. Han är ingen tävlingshund, men jag är glad att han hänger med på hemmaplan. Haldexen imponerar återigen. Vilken hund! Och högerkanten sitter som ett smäck på Pya. Fasikens vad duktig hon är. Nu har vi börjat lära in kommandot "gå-mitten" på alla hundarna. Här är andra gängets resultat:

Längd: 7.51 km - Tid: 24.05 min - Medelfart: 18.87 - Maxfart: 30.8


Silve i ett nötskal!
Det är ju fortfarande löp och då måste man yla när man inte kommer ur spannplatsen på en gång och in i hundgården. Katastrof i starten var det idag, då jag fick ta ur hundarna och sätta in dom 3ggr, tack vare att de lyckades dra cykeln över kanten på vägen. Den tar man inte bara upp sådär, en meter i höjd *suck* Det var drygt, men jag kom på lösningen för att det inte ska hända igen... hoppas jag åtminstone.

Här är Shejrix:aren själv i spannutstyrsel.                                      photo:meofcourse
1 Ylwa skriven

Tänk - visst är det härligt hur geggig man själv och hundarna kan bli. Jag antar att du ändå är "förhållandevis" ren på den här bilden. Jag brukar själv komplettera med lite extra leriga hundtassar på de redan leriga kläderna :)

3 Jennie skriven

Det är vår fina uppfödare, det! :D

2 Krokavads Conny skriven

Tjena Tjejen! Kul att se dig så i farten! Det ser verkligen ut som du trivs där uppe i norr. Här nere i småland är det lite tyst nu när du flyttat så man måste ju gå in och kolla din blogg då och då och se vad du har för dig. Sköt om dig! Kramar/Conny

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: