Plockade med mig

en fökylning från Västmanland gjorde jag visst. Jag kom hem förra onsdagen från mamsen och kände mig inte speciellt sjuk. På lördagen började jag känna mig lite krasslig i halsen, och på söndagen var det inte mycket bättre, men heller inte sämre. Jag tränade hund som vanligt, och plågade mig igenom måndagen på jobbet, fast allt jag egentligen ville var att vila stämbanden. Och igår var det inte heller nåt speciellt, men idag känns huvet som att det ska sprängas och näsan värker och det gör ont på ena sidan av käken. Men vad f-n... HALLÅ??

Jag som aldrig brukar vara sjuk, har aldrig varit så sjuk sen jag flyttade till Jämtland. Är det nåt virus som går? Jättemånga är sjuka nu. Det är helt sjukt! Jag är trött på det här och härmed bestämmer jag att: När jag blir frisk från den här förkylningen, blir jag inte sjuk mer igen, förrän om 3år och 19dagar. Fråga mig inte varför jag valde just det antalet, tyckte det lät bra.

Och Silve är ju helt omöjlig nu när Quaddie löper. Han sover ju inne och han KRAFSAR på mig, mitt i natten, när som helst och när det behagar. Han försöker tala om att han vill gå ut och jag säger bara surt: GÅ OCH LÄGG DEJ, SILVE! och vänder ryggen åt honom. Han förstår inte varför jag är så sur och gör nya försök hela tiden, men det blir samma visa igen och i natt vände jag nog på mig massor med gånger. Och hux flux står han på den sidan jag vänt mig mot, och börjar om....  Jäkla skitstövel! *ler* Låt mig sova i fred!

Nu ska snoret och jag gå ut och släppa ut några andra hundar i rastgården. Pya, Tióne och Quaddie har fått springa där, men nu kan gott Niro och Tiwas få ranta runt lite. Ska jag ändå vara hemma, kan de få springa där. Träna, som vi skulle ha gjort idag kan vi ju inte, för jag mår som om jag hade ett cottonball-head.


Jag bjuder på en bild: QuaddieRod och TióneFåne
1 Ylva skriven

SÖTINGAR!

2 Anneli skriven

Nu har jag läst ikapp - så underbart med snö! Och bilen.:-) Lycka... Hoppas förkylningen drar förbi och försvinner fortare än kvickt, det är hemskt att vara sjuk! Folk är lika sjuka här som hos dig, hela Sverige snörvlar... Nu har jag ett stort leende över ansiktet och ska iväg och handla i fredagskaoset. Hatar det men med dina bilder på lyckliga hundar på näthinnan ska det nog gå bra! KRAM!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: