Beställning hörd

Jag beställde mera snö, och det fick jag. När jag åkte till jobbet i morse, var vägarna inte plogade, men det gick bra att köra ändå. Det snöade också och med vetskapen att min hyresvärd skulle upp och ploga på min gård idag, känner jag mig glad och nöjd, för jag kommer få en platå med snö, på platsen där jag startar med hundarna. Risken för att åka ner i diket med släden kommer minska, då jag bett honom att ploga ner snön, där det är ett dike. Det är lite pirrigt att starta därifrån och när jag kört med 3-hjulingen har den, många gånger, gjort besök ner i diket.

Idag ska hundarna få vila. De har gjort ett bra jobb i helgen och förtjänar lite vila. När jag kommer hem ska de få springa i rastgården, men det gäller att ta bort Quaddie först, för hanarna är alldeles för intresserade av henne nu. I natt skällde Haldex som bara den och igår kväll fick jag skälla på Niro för att han stod och yyyylade. Oj vad det ska bli skönt när Quadra har löpt klart. Då blir det förhoppningsvik lugnt och skönt i hundgården igen.

1 Ylwa skriven

Jo vi har nog mer snö än ni - just nu. Det ska töa på onsdag och bli kallt till helgen igen. Risk för isgata med andra ord. Så vi får nog njuta av snön den korta tiden den är här.

2 Anneli skriven

Hur mår Silve?

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: