Vi är uppe

Gårdagen började med att jag klev ur sängen kvart i sex och masade mig ut och matade förvånade hundar. Jag fick ropa "Gomorron" till dom flera gånger på väg till hundgården innan de fattade att de skulle vakna upp och komma ut för att få frukost. Det var nog raketfart på både matning och ätning tror jag. Det var som att de förstod att det var nåt på gång, så det var bäst att skynda sig.

In och packa klart allt jag skulle ha med mig och äta en räserfrukost jag med. Sagt och gjort så var jag igång med att stuva in allt i bilen *suck* Och det fick inte plats.... och det fick inte PLATS!!! Mycket bök och stök och försening på tiden så slängde jag bara in allt till slut med tanken att vi ändå skulle få packa om när jag kom till Assarebo.

Hundarna var lagom uppspelta och Silve var så ivrig att komma in i transporten så han inte visste till sig knappt. Tióne och Haldex ville inte ens komma och ta på sig halsbandena och jag fick jaga in dom till slut. När hundarna väl var i bilen for vi iväg och hämtade Classe och sen bar det av; Mooooot Grönklitt!

Och nu är vi här :-)

Och mina hundar står på snabbrastningshakarna på transporten och skäller och gnäller och Annika skäller på dom, för hon är ute och matar sina hundar. *småskrattar* Mina hundar är inte vana för fem öre, så jag tycker inte att det är så konstigt att dom låter. Jag tänker att dom lär sig med tiden och det tjänar inget till att hålla på att bråka med dom. Det är valparna, Haldex och Tióne som låter mest, speciellt Haldex.

Nähä... nu ska jag gå och borsta tänderna efter min frukost och ge mig ut. Här inne kan man ju inte sitta när man är på snön. Yeeeehaaa!!

*bilder kommer lite senare*

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: