Segt öga ser framåt

Usch vad jag är seg idag. Det är som att dagen inte har kommit igång för mig än. Och inte har jag gjort det jag skulle ha gjort. Seg seg seg!!!

Det är skitväder här. Över 10+ grader, men det börjar se ut som att det ska bli lite bättre med gråa moln. Hmmm.... Meningen är att jag ska köra hundarna idag och det ska jag väl också. Idag har jag ingen lust att göra nåt. Ingenting! Nada!

Det är dags att ta sig i kragen och vika upp kanten. Göra sig lite alert och make things happen!

Ögonen är sega och gör ont. Känns i kroppen som att dåligt väder är på väg. I hope not, för då regnar det in i hundtransporten. Dörrarna står på glänt och gammal unken luft vädras ut.

I morrn bär det iväg. Tills dess ska jag:


  • ha sökt ett antal jobb
  • packat allt som går att packa idag
  • satt in en slant på banken
  • snott två BGB-hakar från några av mina draglinor för att sätta på snabbrastningskättingarna
  • ha vallat medarna på släden
  • ha tvättat draglinorna och selarna
  • ha gjort i ordning vandrarhemmet så det är klart när gästerna kommer
  • ha lagt mina viktiga papper i brevlådan


Det känns som att jag kommer att glömma en massa saker.... hjärnan är förvirrad och helt lost in space just nu. Nåja, nackspärren jag hade för några dar sen är inte kvar och ingen förkylning eller influensa eller nåt :-)

På torsdag åker jag raka vägen från Hallstahammar upp till Grönklitt där Annika befinner sig. Där ska jag få hjälp med att sätta ihop mina draglinor, och jag hoppas jag enbart kan få instruktioner och göra det själv, så jag lär mig att göra egna. Det är ju lite trixigt på sina ställen, de vanligaste knoparna kan jag nog klara. Så det blir till att ge sig av tidigt från mamsen, så vi hinner sätta ihop linorna och jag hinner köra hundarna. Jag skulle vilja köra alla på torsdagen några kilometer iaf. Då finns det kanske möjlighet att även få kort på mitt 8-spann. 

Nähä.. nu måste jag ge mig ut och sätta ihop spannet och köra en sväng. Klockan fyra ska jag vara någon annanstans.
1 Jennie, Micke & Exxa skriven

Åh så spännande allt låter, få åka iväg själv på äventyr och dra och tävla... Du kommer få det superkul!! Hoppas resan upp går bra och att tävlingen blir så som du hoppas. Vi förväntar oss regelbundna smsrapporter om hur det går =)Hälsa Annika så gott från oss och lycka till. Vi kommer hålla alla tummar och tassar som vi har!
Kramar från valpköparna i Götene!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: