Mer väg

Alternativ!

YEP, det har jag nu. lite mer alternativa vägar att köra med hundarna. En väg som går från ena landsvägen till den andra och är man fräck att trotsa skyltarna som säger att man inte får köra in där med vare sig bil eller motorcykel kan man gina över där. Med hundkraft och trehjuling får man vistas på vägen och jag och hundarna satsade och körde vidare på vägen där vi annars bara 'kör runt' så vi kommer hem igen. Det tyckte dom var spännande minsann och vi passerade ett rejält hus längs vägen som hade stora hundgårdar uppbyggda. Dova skall hördes när vi for förbi, men mina hundar brydde sig inte nämnvärt. De var så glada över den nya vägen att de bara drog på. Jättekul hade vi. Idag var det varmt väder. Jag som klätt på mig massor med kläder kände också av värmen. När jag ska köra hundarna på cykeln är det detta som gäller:


  • mina fleecefodrade hundbrallor som gäller(alla som varit här vet att dom är gröna)  ;-)
  • stövlar eller kängor
  • t-shirt och min gröna fleecejacka jag snott från Håkan
  • min gröna mössa(jag matchar mig själv)
  • ett sånt lyftbälte för att ge min rygg stöd när jag står på cykeln så länge
  • min gamla IKEA-vinterjacka(jag fick behålla kläderna)
  • idag, för vi skulle köra på vägen, orange väst som det står Skanska på :-)
  • drickaflaska i midjebälte(när det är varmt - så Pya kan få vatten snabbt om hon behöver)
  • mitt dragbälte för att fästa säkerhetslina så jag inte tappar hundarna


Dagens tur var helt okej. Hade önskat att vi kunde kört lite längre, men på hemvägen märkte jag lite ofokus hos dom och trötthet. Inte konstigt egentligen då idag blir 5e dagen vi kör den här veckan. Fyra av dom gångerna har vi kört över milen, så jag ska inte klaga. Det känns som att vi kommer att klara Fäboddraget och jag satsar på att vi tar oss igenom det med alla hundar i spannet dag 2. Ska jag vara helt ärlig är det min önskan. Jag skiter i tiden och hur vi placerar oss. Jag vill komma i mål och ha Silve med mig i spannet. Det är han som är mitt frågetecken, de andra är jag inte ett dugg orolig över. Silve har sina egna åsikter och hur han ska reagera och tycka är något jag inte riktigt har kläm på känns det som. Han kommer inte att ingå i mitt tävlingsspann nästa säsong, för han har inte viljan för det och inte farten. Han funkar bra för hobbykörning och jag är så glad att han vill vara med när vi kör, så det är därför jag skulle tycka det var så kul om han vill och klarar att genomföra en hel tävling. GO SILVE!!

Nu är det inte länge kvar tills vi ska fara iväg och jag börjar känna mig lite smått nervös. Jag ska upp och köra min släde på torsdagen och det är inte Pya och gänget jag är pirrig för att köra. Det är dom andra, det halvgalna valpgänget och Tiwas, med ingen styrsel på. Men det ska bli spännande och jag ser fram emot det. I morgon tänkte jag att jag skulle köra just det halvgalna gänget. Och det kommer att vara pirrigt, för jag vet ju hur galen Tiwas är och hon har svårt att stå still. Tävlingsgänget får vila i morrn. Hade tänkt köra dom, men struntar i det. Jag kör dom en lång sväng på tisdag tror jag, sen får dom vila onsdag och så blir det släde på torsdagen. Det är lika bra det, så är dom inte så galna i starten på första tävlingsdagen.

Nåväl... här är dagens siffror:

Km:
13.13 - Snitthastighet: 14.86 - Tid: 53:04 - Maxfart: 29km/h

Känns rätt jämnt om man kollar gårdagens siffror. Ska bli kul att se hur det går på snö sen.
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: