En öl och en Pringlesburk

Dagen började med att jag sov som en gris, ända till tjugo i nio. Vaknade och gick ut och matade hundarna efter min frukost. Vilken tur att de är van att äta sen frukost, annars vore det taskigt att gå ut så sent. Efter matning, in och diska skålarna och mathinken. Struntade i att duscha då jag ändå skulle fjanta runt som en idiot idag och göra en massa grejer. Då är det riktigt gottigt att ta sig en varm varm dusch på kvällen innan det är läggdags :-)

Jag tog på mig en mössa för att dölja min fula morgonfrisyr och sen bar det av till stan för att leta efter linor till att göra nya draglinor. Första anhalten, Einar Nilsson järnhandel, hade inte det jag sökte och jag ringde Håkan för att fråga var han trodde det kunde finnas. En båthandel, såklart! Iväg till Huskvarna och rätt vad det var stod jag i butiken och skulle välja snöre. Hmmm... hittade en jättefin blå jag kunde tänka mig. 8mm och 40kr/metern. Suck, lite väl dyrt kanske, även om jag är en idiot som köper det jag verkligen vill ha, så 'räddade' min vän Annika mig genom att tala om att 8mm var väl grovt för tävlingslina. Så jag fick tänka om....

En röd släde har jag. Det fick helt enkelt bli det som fanns, för det fanns inte så mycket att välja på trots allt. Stamlinan fick bli en polkagrisfärgad 8mm lina och själva draglinorna en vit lina med små röda 'pluppar' på. Och med hjälp av Annika lyckades jag nog köpa tillräckligt mycket lina för ett 8-spann. Men det tog sin tid och jag stod nog i den där butiken, ja, säkert 1 ½ timme. Tack och lov förstod försäljaren att detta var av största vikt och kastade inte ut mig, trots att jag snodde en penna från disken :-)

Så nu har jag köpt så jag kommer ha tävlingslinor till min släde, som är röööööd. Och då har jag de orange/blå linorna, ett fyrspann och Annika har så jag kan få en 'sektion' till så det blir ett sexspann, som blir perfekt till min barmarkscykel, som är orange och blåååå :-)    Det gäller ju att matcha och vara snygg!!

Efter inhandlandet av linor bar det av till ICA Maxi där jag handlade godis för 40 spänn..... hehe... Okej, det är för att bjuda Joakim och Mari på(fast jag har redan ätit lite...okej, jag skäms), som jag ska dela stugan med däruppe i Orsa. Jag köpte även lite god ost jag tänkte vi kunde smaska på nån kväll, med en flaska vin. Och, såklart, lite mat och sånt jag måste ha för att klara dagar fulla med utomhusvistelse och hundkörning.

Håkan kom hem och hämtade släpet och for iväg och hämtade ny halm till oss. Jag gjorde rent i släpet och har borstat ur det, så kan det lufta till onsdag, när jag lägger i ny halm. Jag ska även ta med mig lite halm i en sopsäck, som jag kan använda till att lägga ut om hundarna står på stakeouten(om jag får där vi ska bo). Då känns det bra att de kan sitta där. Det ska bli en ny erfarenhet för de flesta hundarna att stå på kätting och jag hoppas de ska klara det bra.

Nu är jag trött och jag har gottat mig med en kall öl ur flaska och en halv burk Pringles-chips, den här gången originalvarianten. Med i bilen kommer den superdupergoda Sour Créme 'n' Onion åka, för den är min bästa kompis när jag far ensam i bilen ;-)

2 dar kvar!!! YES!

*åh, ja just ja.... hörde av Annika att det är 'osäkert' att tävlingen kommer gå av stapeln, då det är lite si och så med spåren just nu. Beslut tas på torsdag. Så blir det ingen tävling får jag se det som semester.*
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: