Åh nääääeee...!!

Dagens tur
med cykel och fyra hundar resulterade i att det ANDRA hjulet gick sönder :-( Okej, okej, båda var gamla, så det hade behövts ett nytt på det andra också, så nu måste jag köpa ett till.


Mätaren
funkade inte idag, såklart bara för att hundarna gick...
 
...GRYMT BRA!
och jag känner mig skitmallig och glad för det. Trots att mina armar är halvt bortdomnade och jag har kramp i händerna  - och underarmarna ska vi inte ens tala om!!  Jösses Amalia, så fort har vi aldrig nånsin kört hemma tror jag. Så jäkla roligt att se att de var ÄNNU MER taggade idag än igår och de galopperade säkert 90% av tiden vi var ute. Eftersom mätaren inte funkade har jag ingen aning om hur långt vi körde eller hur länge vi var ute, men vi körde säkerligen minst 11km skulle jag tippa på, baserat på att jag vet hur lång 8km's rundan är.

NIRO
Han kommer att bli en sån grym ledarhund om nåt år tror jag. Och blir han det, ja, då åker Pya bak. För Niro, han vill inte stanna i vattenpölar, men när Pya gör det stannar ju han också, för han tror att det ska vara så. Idag visade han sig på styva linan och tog kommandona mycket bra och när de nu inte sitter fast i nacken med varandra, syns det så tydligt när han eller Pya tar initiativet. En gång ville han svänga vänster i tron att vi skulle dit eftersom vi kör så ibland. RAKT FRAM! Och jajamänsan, så går han rakt fram. Och det roligaste av allt! Han galopperade och satte en otrolig fart tillsammans med Pya idag. Det var hemskt kul att se, då han annars har en otroligt fin trav och han har ju inga problem med att trava, medans Pya som är lite kort i steget, galopperar på. Niro var extremt duktig idag och jag börjar ana att han har en enorm kapacitet!

PRISMA
Hon växer i mina ögon och kommer med tiden att bli en duktig hund som kommer att kunna gå i led. Hon arbetar mycket ärligt hela tiden. Bredvid rätt hund är hon inget problem, men bredvid fel hund kan hon vara väldigt het i starten. Hon är inte den som är mesig direkt. Jobbar riktigt bra alltid och har inga problem att hänga med när det går fort. Har ett bra steg trots att hon inte är så stor. Gillar att trava.

SILVE
Stora vargen Silve. Han hänger på, trots sina år som innehund. Men det syns markant att han har en bekväm ådra som flyter i sitt blod. Varför ge allt hela tiden, när man vet att det finns en soffa inne? Han är dock mycket duktigare än vad jag nånsin trott att han skulle kunna vara. När det går sakta och tungt, ja, då kan han passa på att stanna alla andra för att pinka en skvätt. Då får man säga till på skarpen. Idag var han jätteduktig, men i nedförsbackarna får det inte gå för fort. Han är också lite kort i steget.

PYA
Mer och mer gör hon som jag säger. Vattenpölarna går bättre och bättre. Och vid bron som vi korsar - alltid bort och hemväg - vågar hon inte längre hoppa ner i vattnet. YES! För jag har varit så arg på henne där att nu räcker det att jag skriker NÄÄÄÄÄEEEEJ Pya! Som idag :-) Och hon stannade inte. Vilken duktig tjej!


VAD JAG ÄR GLAD! Vi kommer att klara Fäboddraget, det känner jag på mig!
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: