Tióne & Mörkerkörning

Sista veckan har jag kört dagtid då Tióne var så bra att jag vågade stoppa henne i hundgården under tiden jag kört. Men sedan i tisdags är vi i konvalescent-stadiet igen och det är bara när Håkan kan passa henne som jag kan köra. Tills om två veckor då jag hoppas hon skall vara helt läkt och jag kan börja introducera henne för utelivet igen. Det går ju inte att ha hund inne bara, man blir handlingförlamad, speciellt när hon har varit sjuk. Det hade varit mycket lättare om Tióne hade varit en lugn och fin tjej och gått att lämna i buren när man ska göra annat. Men då lever hon fan istället och när man kommer in står hon i buren och flämtar efter att ha röjt runt. Inte idealiskt för en som håller på att läka.

Idag körde jag Pya och Niro i led och Silve och Prisma bak. Det gick bra. Dom är duktiga. Förra veckan körde vi fyra gånger, den här veckan har det bara blivit två. Men vi får se, kanske kan vi köra både lördag och söndag också, det beror helt på om den där stormen ska komma. I hope not! Jag vill inte ha den här. När Per var på besök slog många träd ner i backen ute i spåret och det tog tid att röja upp. För övrigt är jag livrädd att det ska braka ner nån stor jäkla tall rakt på hundarna. Näe fy... dumma stormar, håll er nån annanstans, för jag vill inte ha er! 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: