Skitrunda med hundarna!

Det är inte alltid det går bra att dra. Idag var värsta skitrundan!    
                  Hatrunda om du frågar mig!

Att ha Pya på en annan plats än längst fram är ju rena katastrofen. Hon ÄR SÅ JOBBIG! Jag blir verkligen skitförbannad på henne och kan knappt hålla mig från att skrika på henne... ehm... jag gör det, jag KAN inte hålla mej. Hon gör mig så arg, hon håller ju aldrig på på det viset, beter sig som... ja, jag vet inte vad. Men vad sjuttsingen ska jag göra? Hon är ju TVUNGEN att lära sig att INTE gå i vattenpölarna och det funkar bara om hon går på en annan plats än längst fram. 

Idag var det strul, strul, STRUUUUUUUUL i starten. Mesta strulet jag varit med om. Pya skitförbannad, Niro tittar/luktar på Atto och står inte alls på sin plats som ledarhund/vänder sig om/biter i selen, Silve som baaaara gaaaaapar och Haldex frustrerad och vill komma iväg. Prisma som luktar sååå gott fick inte följa med och med facit i hand var det lika bra det.

2,5km körde vi. Niro gick i singel halva vägen, men sen kunde han plötsligt inte högerkommandot och jag visade åt rätt håll, säkert 10ggr och han vände hela tiden åt andra hållet, och luktade på Quattro osv. osv.    I början satte jag valparna bredvid varandra, men det gick alls inte. Haldex bara var på Atto hela tiden och jag bytte efter hundra meter. Haldex fick gå bredvid Silve och det gick bra. Så nu vet jag det, Haldex ska gå bredvid en vuxen.  Usch vad jobbigt att ha två valpar i spannet. Oreda oreda och värre är det när Pya inte går längst fram. Men okej, det är bara att kämpa på. Jag tänker INTE ge mig. Hon SKA gå längre bak, tills hon lärt sig med vattenpölarna.

Idag var det sånt strul när vi skulle hemåt igen, så jag var faktiskt tvungen att sätta upp Pyis i singel iaf. Niro o Atto som andra par. Men otroligt nog så tänkte Pya stanna i stora pölar man kan bada i när vi går över en bro, men jag manade på henne och hon stannade inte alls. Det var bra.

*pust, stånk och stön*   Bläääää! Nästa gång följer inga valpar med. De har varit med två gånger den här veckan, det får gott räcka.

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: