Snöiga trädtoppar



Igår började dagen som vanligt, lite halvmulen och halvtråkig. Hux Flux var det snöstorm och snön ven mellan trädtopparna på tomten, hundarna ylade och kröp in i kojorna, de förståndiga åtminstone.  Jag märkte absolut inget märkvärdigt, allt var som vanligt. När jag kom ut för att mata hundarna runt sjutiden möttes jag av en stor trädtopp som vanligtvis brukade sitta på trädet jämte hundgården. VA  I  HE-VETE!!! var reaktionen den fick när jag mötte den i halvmörker då den lyckats dra med sig sladden till lampan som annars lyser upp över de bakersta hundgårdarna.

Hua! Jag är bara glad att den föll där den gjorde. Den kunde lika gärna ha fallit rakt på hundarna.


Vad är det som händer här i Krokavadet nu egentligen? Är det någon som har kastat en förbannelse på oss?


Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: