Ok Ylva! Busen -rapport 5

... jag gjorde som du sa, till slut.

Igår kände jag mig helt frånvarande den större delen av dagen. Jag for till stan på förmiddagen och kom hem tidig eftermiddag. Åt min hamburgare som jag inhandlat, men sen sa det bara POFF och jag fick ont i huvudet och kände mig alldeles jättehängig för resten av dagen. Jag bara kunde inte ta mig ut och köra hundarna. För jävligt. Vid tiotiden gav jag mig ut för att mata dom. Håkan skulle mata dom åt mig egentligen, men stackarn somnade i sängen och var helt dötrött, så jag tyckte han kunde duscha medans jag matade dom istället.

Busen var som ett riktigt matmonster och åt så mycket mat - jag tror aldrig att han ätit så mycket tidigare i sitt liv. Det var några hundar som inte orkade äta upp och då gav jag slattarna till Busen. Han åt först en HEL SKÅL med egen mat, det betyder minst  1½ liter mat. Och eftersom han är lite tunn får han alltid extra mycket kött och extra mycket torrfoder. Han fick två slattar, varpå han slukade den första i ett jehu, men den andra tog det lite stopp på slutet så Tiwas fick hjälpa till, det var i princip nästan bara renslicka skålen.

Nu är det strax frukost, jag ligger kvar i sängen lite och har ätit Mucoangin och frukost. Jag kan höra hur de håller på därute och tjuter efter frukosten. Det är Busen och Haldex som alltid tjuter på morgonen. Antar att de vill ha frukost NU.

Glömde berätta igår att när jag skulle mata en gång, tror det var onsdag kväll, så när jag kom till Busen och Tiwas hade Busen klättrat upp på matskålsbehållaren och där satt han, och väntade. Jag blev full i skratt, för behållaren har just nu inga skålar. Vattenmängden hundarna får justerar jag i maten. Då vet jag precis hur mycket de får i sig. Men där satt han iaf, nöjd och glad. Hur den stora hunden fick plats på den lilla ytan - jaa, allt går väl, bara man vill!
1 Ylva skriven

Vad härligt det är när folk gör som man säger! Det skulle vara oftare bara ;-)

Hoppas du inte blir sämre nu utan att du kryar på dig.
Kram

2 Karin skriven

Haha, helt otroligt att han fick plats där! Jag är så glad att han äter och att det funkar att ha honom hos dig.. Han kommer gärna fler gånger om han får förstås!
Krya på dig nu och så syns vi imorgon!
Ha en bra kväll, kram kram

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: