Oanvända hästkrafter

WIHOOOOO!

Ja jäklars. Nu har vi debuterat hela gänget tillsammans: Jag körde 8-spannet idag på ATV:n och motorcykelns hästkrafter förvandlades till hundkrafter då jag inte behövde använda gasen. YES!


Ja, jag kan lova, det här spannet kör jag INTE på 3-hjulingen, det finns inte en chans. Och OJ OJ OJ  vad det var livat i starten vill jag lova. Men jag lyckades hålla god min och ta det piano. Jag hade musik i öronen och försökte strunta i att de lät så mycket. Faktiskt funkar det och jag blir inte alls lika stressad, som när jag hör hur de gapar.

Tióne fick göra sin debut i spannet iallafall och det gick hur bra som helst. Hmm, få se nu... så här blev det.  Pya och Niro i led. De tjafsade i starten för det tog så himla lång tid.

Som par nummer två satte jag två valpar, Atto och Tióne. De bråkade inte alls, förrän det tog alldeles för lång tid...
 
...och par nr 3, Prisma och Haldex, slogs som bara den *suck*
Prisma ger sig verkligen inte och att stå bredvid den där fjantvalpen som skriker och håller på i starten...  Ja, då förtjänar han att få stryk! Men, han slogs ju tillbaks, så jag sa till dom båda två och då lugnade de ner sig lite.

Tiwas var helt gaaaalen och lyckades nästan komma ur selen innan jag fått in de två sista hundarna. Men hon och Silve slogs inte. Silve är så himla bra att stå bredvid, så nästa gång sätter jag den där lilla skitvalpen Haldex som tror han är en tuffing, bredvid Silve så kan han trycka till honom ordentligt. För bredvid Prisma funkade det ju inte märkte jag.  Dock funkade det alldeles utmärkt att jobba jämte Prisma *skratt*

En sån rolig tur på 2,5km. VILKA HUNDAR! En sån ungdomlig energi som piffar upp i spannet och gör en glad. Håll till godo med några bilder från turen.

image159
image160
image161
image162
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: