Min egen åsikt

Visst är det så att jag har åsikter. Det har ju alla. Visst är det så att jag är en sådan person som vågar stå för mina åsikter - det gör faktiskt inte alla. Visst är det så att jag har förklaringar på varför jag gör som jag gör - det har inte alla. Jag fascineras av människor som vågar säga och stå för det de gör - och också vara stolt över det. Jag kan inte låta bli att gilla såna människor och ibland är det personer som gör saker jag aldrig själv ens skulle göra, för jag tycker det är på tok åt fel håll, men jag kan ändå inte låta bli att förundras över och gilla personerna iallafall.

I hundvärlden får man höra både det ena och det andra. Under mina år i hundvärlden har jag faktiskt, när jag tänker efter, blivit stöttad av samma personer hela tiden. Jag har under mina år i hundvärlden varit i konflikter där jag varit tvungen att 'välja sida' och också gjort det. Jag har blivit ifrågasatt om det jag tänkt göra och när jag faktiskt tänker efter, har jag inte egentligen haft nån som stått vid sidan och 'hejat på' i mina åsikter. Mina vänner har alltid sagt; Gör det du tror på. Mina andra, mindre goda vänner som jag faktiskt inte umgås med idag, bekanta får jag väl kalla dom, har sagt; Ska du verkligen göra så?

Diskussioner om hundar kommer alltid att finnas. Det kommer alltid att finnas dom som gör rätt - och dom som gör fel. Vi kommer alltid att dela upp oss i olika lag, för vi är olika personligheter och attraheras såklart till olika individer. Om man sen är i 'rätt eller fel' lag - ja-aa... det kan vi själva bara avgöra. Jag för min del anser att jag är lite i laget 'inte-så-omtyckt-av-alla'. Men det gör inte så mycket, jag håller mig gärna till mina gamla, goda vänner som jag gått igenom en del med redan. Vi har varit med i blåsten och vi har våra rötter kvar i marken. Det gäller att inte hamna under grävskopan bara.

Jag uppskattar er verkligen, mina gamla vänner! Och efter den första valpkullen har jag som bonus fått nya vänner som jag känner kommer att vara goda bundsförvanter lång tid framöver i mitt liv. Jag är glad över att ha fått er, som mina nya vänner. Jag hoppas vi blir gamla, goda vänner med tiden.

Det jag vill säga är: Det är så viktigt att vi låter varandra ha våra egna åsikter. Det är viktigt att vi kan kommunicera utan att 'hacka' på varandra. Jag brukar läsa okända människors bloggar och en del avslutar sina bloggar för att de blir påhoppade av andra. De tillåts inte att tycka som de vill. Jag tycker att det är sorgligt, riktigt tråkigt. Själv skulle jag inte vilja bli påhoppad för min åsikter. Vi behöver inte vara varandras vänner, vi behöver faktiskt inte ens gilla varandra. Men vi behöver respektera och låta alla ha sin egen åsikt!
1 Malin Sundin skriven

det är när man får kritik som man blir ännu mer taggad att visa vad man själv och hundarna går för!!!

exempelvis: jag tycker det är svagt av vissa ägare/kennlar att vägra ställa upp på dragtävling för att de inte gillar reglerna(meriteringsreglerna), herregud. Kom och visa upp Er istället. visa deltagarna och publiken hur Ni tycker en huskys kall se ut!!! previs som vi ngt udda dragidioter gör när vi ¨ker på SKK utställning! ominte anat för att vias publiken hur en working hund ser ut! ;-)

Du är så välkommen till Fäboddraget förresten! ska bli kul att ses. kanske orkar mig på att köra lite på söndagen... *träningsvärk*

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: