Manuella hjul

Jag tog 3-hjulingen och 2-hjulingen istället för 4-hjulingen.

3hjuling
Jag tog Pya och Niro för att köra en runda i skogen. Mitt styre på 3hjulingen är fortfarande för lågt, men jag tror att jag klarade mig rätt bra idag. Jag var tveksam till att två hundar skulle klara att dra mig runt på trehjulingen i skogen, det är rätt så tungt ändå, men jag chansade och de gjorde ett bra jobb. Niro stannade och pinkade två gånger, hmmm...  Pya jobbar verkligen intensivt, men hon stannade inte i några vattenpölar.
Distansen blev enligt mätaren 4.46km. Snitthastighet: 12.22. Tid: 21.58. Max: 27km/h


2hjuling
Jag började att köra en sväng med Prisma eftersom hon löper. Jag vet inte hur långt vi körde, för jag har ingen mätare på cykeln, men det kan ha varit 3-4km nånstans. Hon jobbade på bra och jag känner mig jättenöjd med henne. Hon var lite osäker på cykeln i början, men sen gick det bra. Hon travar mest hela tiden.

Silve fick sig också en sväng på den vanliga cykeln. Han var JÄTTEglad över det, för han jobbade som en galning och jag som bara tog en vanlig cykelsele på honom, insåg att nästa gång ska han nog ha en dragsele istället. Vi körde lika långt som Prisma och jag gjorde.

 
Jag skulle vilja ha en fyrhjulig cykel, en där man kan ha en passagerare med som sitter på cykeln. Det skulle vara så kul att kunna ha med en kompis på det sättet. Det är ju så mycket roligare att köra hund på det här sättet istället för på en motorcykel. På motorcykeln känner man inte av farten och draget från hundarna. Fördelen med motorcykeln är att det är mycket säkert att kliva av och korrigera om hundarna trasslar, om man är själv och kör, som jag så ofta är.

1 Ylva skriven

Riktiga kompisar springer väl bredvid?! ;-)

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: