Jag - Piggelin

Tack och lov för denna lördagen. Tack för solens strålar som sakta ser ner på Lilla Krokavadet. Någon gång tidigt i morse sprang jag upp för att vinka hej då till Håkan som nu farit iväg för att åka Öppet Spår, det är Vasaloppet för er som inte vet. Klockan var väl halv fem, fem eller nåt när jag önskade lycka till och sen kröp till sängs igen. När jag vaknade vid 8-snåret kände jag ingen huvudvärk överhuvudtaget. Den som gnagt i 2 dagar i sträck - borta! Det är solens strålar som har trängt bort molnen och regnet och nu vet jag varför jag haft så ont i kropp och huvud sista dagarna. Jag är en sån där vädermänniska! *suck* Och jag önskar verkligen att jag inte var det. Men jag är en sån som får antydan till huvudvärk en halv dag innan ovädret har kommit. Det är sannerligen jobbigt kan jag lova. Ja, alla ni som lider av något liknande - ni vet vad jag talar om. Idag är det bra iaf och jag är glad för det.

För idag kommer Exxa, Jennie och Micke. Faktiskt kommer Karin och Christian ut också. De längtar så efter Busen och idag ska han få åka hem. Så det blir fullt i Krokavadet idag. Blir kul. Nu måste jag ladda batteriet till kamerorna och ge mig ut att mata hundarna. Idag är det körning som gäller och det ska bli kul. För Exxas matte och husse är det debut. Lyckas vi så blir det ett 10-spann idag. Men först får jag reka i skogen och kolla så det inte ligger några träd över stigarna. Håll tummarna!
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: