Det är dags att dra idag

Mörkerkörning. Gör inget. Jag är van. Hundarna också. Det kanske är lite kallare i luften också. Hoppas.

Fy farao. Jag är jäkligt trött och det sista jag egentligen har lust med är att köra hund nu. Men vi ska iallafall. Jag har målat klart vardagsrummet och det tog ett bra tag. Andra målningen och det gäller att vara nogrann(alltså hur f-n stavar man? jag skrev först noggrann, sen började jag fundera - röstar på det senare då det första ser fel ut) annars får man göra om eller lägga till. Nåja, det var hörnen uppe vid skorstenen som jag inte nått till tidigare. Håkan hade målat taket tidigare och han nådde dit genom att lägga upp två stegar med 4st plankor i varje på bjälkarna, så kunde han gå/sitta på dom. Ja, det var ju bara att masa sig upp på dom där, även fast jag är rätt så rädd för höjder egentligen. Men men, väl uppe gick det och jag kasade runt på plankor, flyttade stegar och målade hörnen som värsta proffset! Ja, där är orsaken till att jag är trött.

Vi har bestämt oss för att köra 15km i Fäboddraget. Mina hundar har ingen rutin hursomhelst och Silve är jag t om tveksam om han ens kommer att gå båda dagarna. Hah! Om han ens kommer vilja ta sig runt hela banan utan att paja för oss andra. Han kommer väl vilja kolla på alla andra spann - closeup! Vi satsar på att genomföra loppet och göra vår första släddebut på tävling. Det blir Niro, Pya i led och Prisma och Silve bak. På en släde jag aldrig ens testat :-) Men vaddå, det är ju spännande med nya grejer, eller hur!?!
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: