dddd....Draag

image150 
Det blev ATV-körning idag. Pust!

Det ÄR jobbigt för bara fyra hundar med en 350cc. Jag måste hjälpa till och gasa, annars står vi still kan man säga. Den är på tok för tung, men jag har inte mycket val.

Det är bara att köra på tills 3-hjulingen är lagad och jag kan ha den istället.... med nytt styre :-)

Det gäller att få in milen i benen nu inför Fäboddraget. Idag körde vi i 1h och 5min. Hur långt vi körde orkar jag inte ens klura ut, då det blev lite huller-om-buller körning. Pya är duktig på höger och vänster och det går betydligt bättre när hon slipper sitta fast i halslänk med Niro. Nästa gång kör jag henne i singelled.

Jag sa ju att jag inte ska köra henne i led för vattenpölarnas skull, men nu är jag tvungen inför tävlingen och jag kan lugnt säga att starterna är betydligt lugnare när hon får gå fram. Hon är verkligen en bestämd dam och när hon är missnöjd så visar hon det så väl. Det är positivt att hon har en stark vilja, men ibland önskar jag att hon kunde haft lite mindre hjärna ;-)
1 Viskos husse och matte. skriven

Det funkar inte riktigt med en sibbe att dra 100kg husse plus cykel heller, kan jag upplysa om. :)

2 Jennie, Micke & Exxa skriven

Shiiit vad sugna vi blir... Vi längtar såå efter att få börja dra med Exxa. Är cykeln lagad tills vi kommer tro? Känn pressen =) Näää... Kram!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: