Anmäld och klar

Nu har jag anmält oss till Fäboddraget. Det blir 2x15km
Silve, Pya, Niro, Prisma och jag



Varmt väder igen gör inte saken bättre
Det är varmt igen, flera plusgrader. Det gör inte träningen här hemma lättare. De vill gärna stanna till i vattenpölar och dricka. Idag körde jag Niro och Prisma i led igen. När jag sätter in hundarna i spannet vänder sig Niro om och börjar tjafsa med Pya. Jag tror att han är så van att gå fram med henne att det blir konstigt för honom när hon står bakom. Idag var de struliga och det slutade med att jag skrek på dom riktigt ordentligt. Pya, som ska gå på höger sida hoppar hela tiden till den vänstra om Silve och bara håller på och drygar sig. Jag blev arg på henne. När Niro vände sig om och bråkade lite med Pya blev jag arg på honom. Jag skrek på dom. Dom slutade! Pya skämdes nästan. Jag såg tydligt på henne att hon fattade mycket väl att hon betedde sig illa. Hon lade sig ned på backen. Niro, han satte sig ned när jag skällde på honom. Silve fick veta hut han med, för han gapar så förbaskat illa att jag nästan blir döv. Efter mitt utbrott lugnade vi allihop ner oss iallafall och starten blev lugn och fin, istället för stökig och hetsig och bråkig.

Prisma visar tydligt att hon kan kommandona, även om det ibland tar en liten stund att få det rätt. Men hon är inte långt efter Pya och hon väljer inte att försöka gå åt alla möjliga håll innan det blir rätt. Idag blev det rätt alla gånger, ibland tack vare Niro och ibland Prisma, och det känns jättekul att hon nu kan gå i led. Niro  kan höger bra och Prisma är duktig på vänster har jag märkt. Så ett bra samspel mellan dom två. Vi körde i en halvtimme för att det var så varmt och Prisma tappar lite fokus emellanåt. Men det tror jag kan vara det nya i att gå först i ledet. När hon går i wheel tappar hon aldrig. Hon är rolig när man startar, för hon skuttar/hoppar ordentligt. Idag hoppade hon så högt att hon landade på Niro, han som är så stor i jämförelse med henne.

Pya ville återigen inte ha Fodax-vatten utan bara vanligt vatten. Så jag släppte in henne i hundgården och hon sprang genast och drack. Niro återhämtar sig ruskigt fort, det är som att han aldrig ansträngt sig ens. Silve ville bara in i sin hundgård för att återta sina älgben och när han skulle in genom dörren, vrålade han som en björn till Tiwas; HÄR KOMMER JAG! Håll dej undan!! Haha, han är verkligen för rolig, den hunden.

Nehe... nu ska de få kvällsmat, mina jyckar. Så nu är det nattinatt.
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: