Snyggt ShejriX

Yep!

Bra jobbat, säger jag till mig själv. Idag tog jag räsersläden och satte för 6 hundar och bar iväg. Starten gick ruskigt bra om jag får säga det själv och hundarna tyckte det var superkul att få springa allihop framför släden. Med skotermattan nere genom den lite guppiga delen i skogen, tog vi oss 'safe' igenom den pirriga delen och kom ut på den lite större vägen, där vi strax mötte Stefan, min hyresvärd, på skoter med en passagerare. Hundarna tyckte det var lite läskigt, men gick på när jag sa åt dom.
 
I led: Pya och Tióne / Quadra och Niro / Haldex och Tiwas.
Tiwas gillar nog inte att gå bredvid Haldex. Han är så het i starten och ger alltid på henne. Hon blir ledsen då. Jag ska prova att sätta Niro bak med henne istället. Jag ska egentligen försöka att ha Haldexen i led, för han går på som loket och farten är riktigt bra när han går där. Jag ska testa mig fram lite, vilken som blir den bästa konstellationen. Så idag så gick Tiwas lite bakom och ville inte riktigt dra på... så brukar hon inte göra nämligen.

Jag har börjat ta alla mina hundar i koppel på väg till släden och det går riktigt bra. Jag tar inte alla 6 samtidigt, eftersom Pya och Tiwas är som de är, men 3 och 3. Och det funkar bra. Jag ska fortsätta med det. Målet är att kunna ta alla hundar samtidigt i koppel, men då får de ju inte slåss och eftersom de blir lite heta, måste vi ta lite i taget. Så småningom går det, hoppas jag.



1 Anneli skriven

åååh så härligt det ser ut! Tänk om jag kunde få tid och råd att åka till dig den här vintern... men du vet ju hur det är så vi får se... Många kramar!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: