Skogsmaskiner

Stefan var snäll att köra upp ett skoterspår åt oss, men trist nog hade skogsmaskiner varit där och plöjt väg, vilket betydde att jag stod på diagonalen på släden. Det var faktiskt inte speciellt roligt, så jag har valt att inte köra där mer. Troligtvis ska de avverka i skogen nu, så det dröjer nog inte länge innan vägen är plogad :-(


DÅ får man hitta andra spår! Och igår var vi ut åt andra hållet i stället. Genom skogen, rakt hemifrån, fick vi köra. DET var spännande minsann. I mörkret, med en måne och en halvdassig pannlampa gav jag mig ut med Niro, Tióne och Tiwas. Fort gick det i mörkret och guppigt var det.... KUL! med andra ord. Tyvärr är sträckan inte så lång, kanske 5km och det är ju inte ens i närheten av sträckorna vi hade börjat komma upp i.

Jag ska be Stefan att köra upp en annan sträcka åt mig, som gör att jag åtminstone får till 8km. Och kan man knyta ihop sträckorna i skogen här, då kan man kanske varva, även om det nu inte är så roligt. Men det är ju så, att vi bor för långt bort för att vi ska ha tid att åka iväg på kvällarna när jag kommer hem från jobbet. Så just nu gör vi det bästa vi kan av hela situationen.
1 Anneli skriven

Bättre två korta varv en inget alls - rätt tänkt! Det låter så härligt - du, hundarna och vidderna! KRAM!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: