dan före dan



Efter jobbet tog jag ut ett 4-spann på en tur. Det blev Haldex oxh Pya i led, eftersom Haldexens ben nu var helt okej. I wheel satte jag Tióne och Niro och jag säger bara: GOD DAMN! Helt SJUKT vad bra de gick. Jag tror aldrig att mina hundar har gått så bra som de gjorde ikväll. Vi körde bara 10,5km eftersom jag hade lite annat att göra också, och de galopperade nästan hela vägen i full fart. Det var superkul att se dom så taggade och jag undrar lite hur mycket av det som är Haldex förtjänst. Han har ju visat tidigare att han har ett helt otroligt driv och får upp farten mycket bra på sin mamma. Det är ungefär liknande vad Tióne verkar göra för Niro. Det gäller ju att para ihop rätt hundar, så man får ut det allra bästa av dom som par och det verkar som att jag börjar hitta rätt nu. Det här gänget känns tryggt och starkt. Just nu känns det som att det är det här gänget jag kommer tävla med. Tiwas och Quadra får fortfarande stå, jag hoppas de ska hitta formen igen, men vi får  väl se hur det går sen när de är med igen. Under min ledighet, som börjar om exakt en vecka, får jag verkligen chansen att köra ihop 6-spannet ordentligt, och det blir väl då jag avgör vad för klass jag ska tävla i.
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: