Fjällandet får besök

FJÄLLANDET
har fått sin första 'riktiga' besökare, i form av Malin Svensson och sonen Loke, på kennel Team Luna-Tic's. Det är några mil emellan oss, längre än vad vi hade i Småland. Jag saknade dom när dom flyttade uppåt landet, så det är lustigt  att även lilla jag flyttade uppåt landet. Planerna för säsongen som kommer är att ta varje tillfälle i akt och åka över till Malin och Urban och köra tillsammans med dom. Nu har jag ju hundar så det räcker till ett spann. Bilder de tagit från sina fjällturer är helt fantastiska och jag vill gärna få möjligheten att köra i fjällen med någon som har erfarenheten, då jag ingen har. 

Tack för besöket Malin och Loke. Och tack för inflyttningspresenten :-)



VETERINÄRBESÖK
Igår var Haldex, Tióne och Meleia till veterinären i Hammerdal och för att få sina vaccinationer. De var superduktiga. Meleia är ju skitcool. Hon är som en liten hund. I bilen åkte hon buren, men när vi åkte till Moonruns för att hälsa på efteråt, gick hon i sitt flexikoppel och satt så fint vid ett träd. Frän katt!

Haldex och Tione fick sitta på löplinor och de klarade det galant. Tione tyckte hästarna var lite läskiga och gnällde lite. Matte kastade vatten på henne, för nu är det slut med pipia och gnälliga hundar. Vattenkaskaderna är intensiva ibland. Det är fortfarande bara Silve som kör metoden: Blunda å Ducka!



HUNDGÅRDAR
Hemma är hundgårdarna klara sedan förra helgen. Min styvpappa Nisse var upp för att hjälpa mig och vi jobbade på stenhårt. Efter helgen önskade jag att skulle haft ledigt från jobbet. Tyvärr fick jag inte det timmer som jag beställt, utan han kom över och levererade vanliga reglar åt mig... !!!!   Pffff!!! Vad är det med folk häruppe egentligen? Det är ju inte första gången jag upplever att det är segt och trögt att få det man vill ha. Det var ju likadant med sängen. Jag skulle beställa och han skulle kolla med ett annat sängställe och ringa tillbaka till mig, men jag fick minsann inga samtal från honom. Jag fick ordna det själv och när jag skulle ordna med betalningen lovade han att sms:a bankgirot, men jag fick aldrig något sms skickat till mig. Ursäkta alla jämtlänningar, men det verkar som att ni är något sävliga häruppe.
(fick jag stryk nu?)


Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: