Dassiga strålar

Solstrålar skiner ner över Krokavadet. Lite dassiga genom en halvgrå himmel. ShejriXinnehavaren ska bege sig ut på en promenad. En skogs, nej... en Fägrida promenad med två, nej.. en hund...nä, två. För några dagar sedan fick Quattro och Tióne gå en promenad runt Fägrida och nån dag efter det fick Silve och Haldex följa med in till stan och gå en sväng. Idag är det någon annans tur. Vems? Hmmmm.... Niro, Prisma, Tiwas eller Pya. Jag vet aldrig vem jag ska välja, man vill ju gärna ta allihopa, men det går ju inte. Pya löper. Jag tror faktiskt att jag tar Pyis OCH Prisma. De behöver lära sig att gå tillsammans. VI ska bli en bra flock tillsammans, det har jag bestämt. Det vet ni väl sen gammalt att Pya, Prisma och Tiwas inte är speciellt förtjusta i varandra. I draget är det aldrig några problem, där jobbar man och har inga behov av att försöka fajtas. Jag har ju på senare tid börjat släppa ihop Prisma med Pya och valparna och peppar, peppar... hittills har det funkat bra. Man får dock vara med hela tiden, så det inte råkar hända något dumt. Nä, jag har bestämt att det baske mej SKA funka. Jag ska bli Sveriges enda kvinnliga Ceasar Milan. Säker, konsekvent och 'the leader of the pack'. Faktum är att det faktiskt funkar mycket bättre för mig med flocken sedan Håkan klev ner några pinnhål. Det känns mycket bra. Niro lyssnar MYCKET mer på mig och jag behöver inte vara barsk eller så för att de ska reagera. :-)


Bla bla bla.... ut i solen ska jag gå.... ! Hääääärliga dag!   Mina vovvar och jag :-D
1 Ylva skriven

Det är mycket härligare att kommunicera med sina djur om man slipper vara barsk och kanske till och med skrikig.

Det är roligare att vara samarbetspartners än att bara vara tydligt ledare och tydligt flock...

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: