Haldex blir BIS

Utställning

På söndag morgon hämtade Micke och Jennie, som har Exxa, upp Haldex för att åka på utställning i Bräkne-Hoby i Blekinge. Där mötte de upp Visko och hennes matte/husse, Mia och David. Det var deras debut med Visko och det var roligt att de ville gå på samma utställning som Micke och Jennie tycker jag. Själv har jag ännu inte träffat Visko sen hon flyttade och jag är såklart nyfiken på hur hon är. Jag får en SMS-rapport på hur de placerade sig i rasen. Haldex BIR, Exxa BIM och Visko 2a med HP. Jaha, bara vänta på finalerna då.

Väl på väg hem och ett stopp hos min bror i Hallsberg ringer Jennie och frågar om jag sitter ner. Näe, säger jag, gör jag inte. Haldex blev BIS säger hon. WA??? Nääääeeee. säger jag, du skojar.... Men det gjorde hon inte alls det. Han blev BIS och hur roligt var inte det? Min första BIS valp, någonsin. Och det med egen uppfödning. Jätteroligt!  Så snacka om att jag är mallig nu, lilla Haldex... snygge-plutten. Hans karriär har börjat bra sannerligen.

Har inga bilder ännu, men ska få från David och Mia, så jag väntar med spänning. Lite trist att inte vara där själv när Haldex tar BIS, men vem vet, kanske är det Micke som är min superhandler och det var hans förtjänst? :-) Ja, det är nog inte sista gången han får handla nån av mina hundar.

Otroligt snällt av er, Micke o Jennie, att ta med Haldex. Världens bamse-kramar till er två! Ni är guld värda!!!
Tack, tack, TACK för att ni är så goa!!!
1 Jennie, Micke & Exxa skriven

Hipp hipp hurra för ShejriX valparna och deras framgångar, gud hjälpe alla Siberian Husky ägare om kullen fortsätter så här :) Stor kram till Fia - världens bästa uppfödare från Jennie, Micke & Exxa!

2 Karin skriven

Grattis grattis!! Helt otroligt kul med de fina framgångarna för bebisarna!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: