Snart gäller det... eller smäller det?

Snart är det dags. SPHK Vaggeryd längtar sig fram, dag för dag. Och jag har fullbokat i vandrarhemmet den helgen :-) Det kommer skåningar och danskar, en rätt bra kombination tycker jag. Skall bli skoj att ha dem här.

Tre hundar är anmälda, Niro i UKL, Tiwas i ÖKL och Fox i BKL. Vi får väl se hur det ska gå. Tydligen är det så många anmälda till utställningen att tikarna och hanarna får olika domare. *suck* Då ska man hålla reda på det också. Tur är väl att jag bara har 3 hundar att ställa då.

Jag var på utställningsträning med Fox förra måndagen och han uppförde sig rätt så illa den första timmen vi var där. Han skulle attackera hunden bakom oss hela tiden, så spelade det inte någon roll vad det var för hund. En tyckte han dock speciellt illa om och såklart hamnade den nästan alltid bakom oss *typiskt* Nåväl.. andra timmen uppförde han sig helt okej och jag gick hem för dagen och var nöjd iaf.

Ser fram emot att möta trevligt polarhundsfolk på tillställningen, så.. vi syns väl där!?
1 Unnarydaren skriven

du får väl be att få plats i hörnet nästa gång så är där ingen din vovve kan reta sig på :-)

När du hör svag banjomusik ljuda över nejderna är det bara bonden som kallar till grillskiva.,.,.,.,

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: